|
הפעלת הביטוח במקרה תאונה
נוסעי רכב דו גלגלי תמיד חשופים ליותר סיכונים על הכביש; בין אם מדובר על רכב פחות יציב מרכב ארבע גלגלי, על נסיעה "חשופה" יותר מאשר ברכב פרטי, לפעמים שדה הראיה של נהגים אחרים אינו כולל את נהג האופנוע ועלול להכנס בו או לנתיב שלו ופעמים רבות נהגי אופנוע הם שליחים שמטרתם הגעה מהירה ממקום למקום או שמדובר על "מזגזגים" בין שני נתיבים למשל. במקרים אלו ובמקרים נוספים, ידו של האופנוען על התחתונה, והוא עלול לצאת דווקא מופסד מנסיעתו ברכב דו גלגלי – ולהקלע לתאונת דרכים.
ביטוח חובה לנהגי אופנוע
נהגי אופנוע ירכשו פוליסת ביטוח חובה שמתאימה להם על פי החוק, אחרת יעברו עבירה פלילית. למעשה, נהגי אופנוע עלולים להזדקק יותר לפוליסה זו, לפחות על פי הסטטיסטיקה העכשווית. מדובר על פוליסה יקרה יותר מזו של מבוטח ברכב פרטי, וחשוב לעשות השוואת מחירים. ניתן להבחין בין המחירים לביטוח חובה לאופנועים במחשבון ביטוח לרכב.
ביטוח מקיף וצד ג'
אופנוענים רבים מחליטים שלא לבטח את הרכב בביטוח מקיף – במיוחד אם ערך האופנוע או הקטנוע קרוב לסכום המבוקש על הפוליסה. במידה שהחליטו שלא לרכוש ביטוח רכב מקיף, יהיו יכולים לרכוש ביטוח צד ג' בנפרד בכמה מאות שקלים, וליהנות מכיסוי ביטוחי גם אם יוחלט שהאופנוען היה אחראי לתאונה.
אין להודות באשמה
עם החלפת פרטי הפוליסות, חברות הביטוח אוסרות על המבוטחים להודות באשמת האחריות לפגיעה. הודאה כזו באשמה תרמוס את הסיכויים של המבוטח לזכות בתביעת הביטוח. יחד עם זאת כשהכול ידוע וברור והנזק הוא בסכומים נמוכים יותר מדמי ההשתתפות העצמית, ניתן להגיע לפשרה מסוימת עם הצד שנפגע ולהסכים על סכום הפיצוי מכיסו של המבוטח – כיון שלא ישתלם להפעיל את הביטוח לצד שלישי.
לפרטים נוספים על הפעלת ביטוח לאחר תאונה, השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ונחזור אליכם מידית. |
|