|
וותק הנהיגה והשפעתו על פרמית ביטוח הרכב
ותק הנהיגה הוא אחד השחקנים החשובים בביטוח רכב. מדובר על פרמטר שנחשב כמקדם ביחס ישר לזהירות בנהיגה; ככל שיש יותר ותק בשנים, כן הזהירות שעל הכביש גבוהה יותר, או לפחות ישנה המנעות מתאונות באופן כזה שחברות הביטוח שבוחנות את הנתונים הסטטיסטיים מבינות כי מדובר על נהגים שלרוב אינם תובעים את חברות הביטוח – לא נגרם לרכבם נזק בהכרח מהם והם לא גורמים נזקי רכוש או תביעות גוף חס וחלילה במעורבות אחרים בתאונה.
ממתי נהג נחשב לותיק?
נהגים ותיקים הם אלו שמחזיקים ברישיון נהיגה מעל ל- 24 חודשים. אין זה משנה על איזה כלי הם נוהגים, העיקר שרישיון הנהיגה על הכביש יהיה בעל ותק שכזה. אם ישנו נהג קטנוע או אופנוע שברשותו רישיון נהיגה על אופנוע וכעת הוא עובר לנסוע על רכב ממונע פרטי, הרי שיצטרך להשלים כחוק את השנתיים הנדרשות עד שיהיה נהג ותיק ולא חדש.
ותק נהיגה גם בכלי רכב מסחרי מעל 4 טון
לכל סוג של רישיון ישנו רמת הותק שנדרשים בו, על מנת שיחשב לנהג ותיק. ככל שהותק קצר יותר, המחיר בביטוח הרכב הרלבנטי עבורו יהיה יקר יותר – גם אם אין ברשותו היסטוריה של תאונות דרכים. כאן, אין קשר בין גיל הנהג ובין הותק שלו. הוא יכול להיות לצורך העניין גם בן 40 פלוס, ולהיות עדיין נהג חדש – בניגוד לנהגים צעירים.
גילאים מתקדמים זוכים למחיר זול
ככל שמצטבר ותק ולנהג אין תאונות דרכים, כשעולים בטווח הגילאים המחירים הולכים ומוזלים יותר. האינטרס של חברות הביטוח לצרף אל שורותיהם נהגים ותיקים וזהירים כגון אלו גבוה. מסיבה זו, המחירים מזמנים את המבוטחים הללו אליהן וזה הופך למשתלם יותר ויותר להחזיק ברישיון תוך שמירה על נהיגה זהירה.
לפרטים נוספים על השפעת הותק על ביטוח רכב, השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ונחזור אליכם מידית. |
|