|
ההיסטוריה החוקתית של ביטוח רכב חובה
הרפורמה שחלה בשוק ביטוחי הרכב בשנת 1970 זעזעה את אמות הסיפים. חברת אבנר הוקמה על מנת לספק פוליסות ביטוח רכב חובה לקהל הנהגים. המחיר היה אחיד וכך גם התנאים. פוליסת ביטוח חובה מקנה כיסוי על נזקי גוף בגין תאונת דרכים, שלא כמו הביטוח המקיף שנועד כדי להעניק כיסוי ושירותים לנזקי רכוש של הרכב. הביטוח הזה צמח ממניעים הומניטאריים כדי לסייע גם למי שאין בכיסו כדי לשלם עבור הנזקים הגופניים כתוצאה מתאונה, ולהעניק כיסוי גם לנוסעים שנושאים בגורל הנזק משום אחריותו של הנהג.
ביטוח רכב מנועי
התקנות לביטוח רכב מנועי קבעו שיש לרכוש את פוליסת ביטוח החובה, וחוק הפלת"ד הוסיף וקבע בין היתר שלא משנה מי אשם בתאונה, הפיצוי יוענק ממילא – תחת מגבלות התנאים כמובן. יחד עם זאת, מקרים שלא היה ברור מה מקור הכיסוי הביטוחי ואם ישנו בכלל – כמו למשל במקרים של תאונת "פגע וברח", הרי שבכל זאת ימצא להם כיסוי – למשל תוך הקמת "קרנית".
"קרנית"
ביחד עם חוק הפלת"ד, עלה נושא כיסוי לאותם נפגעי תאונות דרכים שאין להם חברת ביטוח כדי לתבוע אותה. יכול להיות שהם מבוטחים, אולם אינם עומדים בתנאי הפוליסה – נהגו תחת השפעת אלכוהול או מסיבה אחרת כמו נהיגה ללא רישיון נהיגה. קרנית השיבה את כספי הפיצויים וגבתה אותם לאחר מכן מהאשם.
הקמת חברת הפול
משנת 1997 נכנסה ההפרטה לביטוח חובה לתרבות רכישות הביטוח, והמשמעות היא שהיו חברות ביטוח שהיו יכולות גם לסרב להתקשר בפוליסה עם הנהגים המסוכנים. מסורבי הביטוח שלא מצאו דרך אחרת אלא לפנות אל חברת הפול, נאלצו לשלם לתאגיד שמורכב משלל חברות ביטוח רכב במשק סכום שהוא כפול או יותר ממחיר ביטוח רגיל.
לפרטים נוספים על היסטוריה של ביטוח חובה בישראל, השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ונחזור אליכם בהקדם המיידי.
|
|