וותק הנהיגה והשפעתו על פרמית ביטוח הרכב
ישנה סיבה לכך שאנשים מקבלים רישיון נהיגה, ועניין זה מוסדר ברשויות של כל המדינות המתקדמות בעולם. מעבר לכך שהרישיון מצריך לימודים האורכים ממילא כמה שבועות, חודשים ואצל אנשים אחרים גם שנים, נדרש תרגול אישי על פני הכבישים, וגם הנהג הבטוח בעצמו הרי ממילא נדרש בכל פעם מחדש להפגין ערנות עוד שהנהיגה הופכת לעניין של הרגל. לותק יש השפעה חשובה ולא רק על הנייר. מצד שני, יש לכך השפעה גם "על הכיס". פרמיית הביטוח תקבע בהתאם לותק ולעוד כמה פרמטרים.
מושג הותק בביטוח
לותק בביטוח יש השפעה לפי יחס הפוך למחיר הפוליסות כולן. חברת הביטוח בודקת באמצעות נתונים סטטיסטיים שונים ומשנה מדי תקופה את מחיר הפוליסה בהתאם למסקנות ולעיקרון, שותק למעשה מפחית את הסיכון לתאונות דרכים – או יותר נכון, לתביעות ביטוח רכב. "וותק" הוא כמובן מספר שנות הנהיגה בכבישים מרגע הוצאת רשיון הנהיגה ועד להיום.
"ותק" והיסטורית ביטוח
לותק יש קשר להיסטוריית הביטוח – אולם אינו בהכרח ישיר. היסטורית ביטוח היא התקופה החולפת בשלוש השנים האחרונות. חברת הביטוח צריכה לדעת אם המבוטח היה בעל פוליסת ביטוח בשלוש שנים האחרונות ולא פחות מכך. זה אמור לשרטט תמונה לגבי מספר שלילות הרישיון שלו או תביעות ביטוח – נתון שחברות הביטוח יכולות לבדוק בעצמן.
מתי כדאי לתבוע את חברת הביטוח?
נהגים בעלי ותק ששומרים על מחיר נמוך בפוליסה מדי שנה יכולים להחליט אם לתבוע את הביטוח, ככל שזה נוגע לביטוח מקיף. יש לקחת בחשבון, שבשנה הבאה נקודה זו היא נקודה שלילית ברכישת ביטוח רכב שנתי, מכיון שבעקבות כך המחיר עלול לעלות – המבוטח הזה כנראה יפעיל את הפוליסה שוב וחברת הביטוח תיאלץ לשלם כספים - ולכן המחיר מתייקר.
למידע נוסף אודות השפעת ותק הנהיגה על ביטוח הרכב, השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ונחזור אליכם בהקדם המיידי. |