|
הרפורמה בחוק הפיצויים
משנת התשל"ה 1975 נקבע כבר מהותו של הכיסוי לביטוח חובה לרכב, והוסדר נושא האחריות – אין צורך להוכיח אחריות לפגיעה כדי לתבוע מאותו מקור פוגע את הכספים – אלא שאלו משולמים אוטומטית לנפגעים לאחר שהוכיחו כי הפגיעה נגרמה כתוצאה מהתאונה. החקיקה הזו קבעה שינוי של ממש וכן תפישת הנזיקין שונתה גם היא ונופצה המסורת שהייתה נהוגה עד כה – להוכיח את אשמתו של הפוגע. אין צורך לאתר את האשם, אולם בתאונת "פגע וברח" כן חשוב לאתר אותו, ולא רק משום שתאונה מסוג זה מוקעת בחברה, אלא כדי שישא באחריות.
תאונת פגע וברח
תאונות פגע וברח אינן מותרות בחוק. אין היתר לנהג הפוגע לברוח מאחריות – אלא שעליו לעצור ולפחות להגיש סיוע לנפגעים כתוצאה מהתאונה. רק לאחר שהוחלפו כל הפרטים והיה וידוא של סיוע בכל הזירה, אז מותר לנהג לעזוב לדרכו. בתאונות אלו, קרנית היא זו שמבטחת את הנוסעים, גם אם לנהג הפוגע אין ביטוח חובה – או שלא ניתן לתבוע את הנהג הפוגע (עד אשר מאתרים אותו).
אחריות של נהג הרכב
במידה שזו תאונת דרכים עם הולך רגל או תאונה עצמית ואפילו תאונה שבה נפגשו כמה רכבים אלו באלו, בעל הפוליסה של הרכב בו נוסעים יפצה את כולם. זהו ביטוח רכב שבו ההחזרים מהירים יותר ורלבנטיים, אם הכול לפי ההגדרות ולא נעשתה הונאת ביטוח על מנת לסחוט כספים.
עשרות שנים שכוונת המשורר נשמרת
ביטוח חובה כנראה הוכיח את עצמו לאורך עשרות שנים, בכך שמהותו לא שונתה, על אף אם אופן קביעת המחיר מעט הפך למפורט יותר. רצוי ליצור קשר עם עורך דין של חברת הביטוח ולהבין על מה עוד ניתן לתבוע ולקבל החזרים מחברת הביטוח – יתכן שיכלול גם סוגיה פסיכולוגית.
למידע נוסף אודות הרפורמה בחוק הפיצויים, השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ונחזור אליכם בהקדם. |
|