|
פרסונליזציה בביטוחי רכב
בביטוח הרכב, אפשר להיעזר בעקרונות המנחים כמו בכל סוג אחר של ביטוח. למשל, מי שרוכש ביטוח עושה זאת לשם הזכות לקבל החזרים, בהתאם למקרה הביטוח ולתנאים שהוסכמו על שני הצדדים מראש. התנאי המרכזי הוא אמנם תנאי החזר הפיצויים לפי גובה, אולם ישנם תנאים נוספים, כמו – דמי השתתפות עצמית, האם המבוטח שילם דמי כינון פוליסה ועוד. כך, רק לאחר השוואת מחירים בין כל הפוליסות הרלבנטיות, אדם יכול לשנות בהתאם לצרכיו את הפוליסה – והיא לא תהיה זהה לזו של פוליסת ביטוח רכב של בעל אותו רכב זהה לחלוטין.
לחברות הביטוח חשוב לאפיין נהגים
אפיון נהגים הוא מושג ידעו בין פוליסות לביטוח רכב. האפיון הזה מאפשר לחברות לתמחר את הפוליסה על פי רמת הסיכון שהמבוטח מביא עימו. לדוגמה – מחיר ביטוח נהגים חדשים או נהגים צעירים לא יהיה בדרך כלל אותו מחיר כמו שיקבלו נהגים ותיקים, אם שאר הפרמטרים להשוואת ביטוח רכב נראים זהים. חשוב לחברת הביטוח להשען על נתונים סטטיסטיים לגבי אותו קהל נהגים, ולפי זה להשית את המחיר.
קל יותר לאפיין נהגים כיום
בעידן הטכנולוגי שבו מצמידים מכשירים שונים אל כלי הרכב על מנת לאמוד פרמטרים שונים בנהיגה, יתכן שבעתיד תהיה פרסונליזציה אפילו גבוהה יותר בין המחירים שבביטוח. בינתיים, לפחות האפליה על רקע מגדרי הצטמצמה, ולנשים אין יתרון במחיר על פני גברים, גם אם הן פלח סטטיסטי של נהגות טובות יותר מגברים – פשוט כי הן מעורבות ב(הרבה) פחות תאונות דרכים – וגם קטלניות.
ניצול הזדמנויות לפוליסות מוזלות
אם חברת ביטוח מוצאת הזדמנות למשוך אליה לקוחות בשל מחיר זול יותר בביטוח – היא תעשה זאת. אין דבר מה נסתר בדרך כלל מאחורי זה, אלא היכולת להעניק לאותם המבוטחים את אותו סל ביטוחי תמורת מחיר זול יותר.
לפרטים נוספים על פרסונליזציה בביטוח רכב, השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ונחזור אליכם מידית |
|