ביטוח רכב 2009
שוק ביטוח הרכב עבר טלטלות רבות בשנים האחרונות בישראל. הגלובליזציה והשינויים הרגולטיבים בישראל שינוי כליל את מפת ביטוח הרכב בשנים האחרונות והפכו אותו למוצר מדף הרבה יותר גלוי ותחרותי. שנת 2009 היא שנה בה ניתן לזהות המשך ישיר של ההתפתחות בענף. אך עם זאת ההשפעה המאסיבית ביותר על שוק ביטוח הרכב הגיע מהמיתון הכלכלי שישראל והעולם כולו נכנסו אליו בשנה האחרונה. המיתון של שנת 2009 הפך את ענף הביטוח באופן כללי לשוק נפיץ ו"עצבני".
אז מה קרה באופן הגלובלי בשנת 2008 שהביאנו עד הלום?
המשבר שכלל פגיעה בהיקפי הביטוח, בקרנות ושווקים הנלווים לענף הביטוח וזאת עם בעיות האשראי והעצבנות הכללית בשוק ההון הביאו לריסוק חברות רבות כגון AIG העולמית ואחרות. שנת 2008 הבליטה מאוד את האינטרנט כפלטפורמה לרכישת ביטוח. ההוזלות בענף הביטוח בשנים האחרונות והתחרות האגרסיבית בין חברות הביטוח הגדולות הביאו לקשיים כלכליים רבים עקב חוסר כדאיות במכירת פוליסות. אם בעבר יכלו חברות הביטוח לתמחר פוליסות במחירים גבוהים, אזי הצרכן היום יודע ושומע הכל ויכול בשניות לעבור מחברה לחברה. הפערים העצומים בין אלה שיש להם ואלה שאין להם גם הם גדלו בשנים האחרונות והשפיעו על היכולות הפיננסיות של המשפחות בישראל.
אז מה עושים בשנת 2009? מה צפוי?
ראשית כל, מבוטחי ביטוח הרכב הינם רק נתבך בשוק הביטוח בישראל וכרגע לא נראה שהמבוטחים בסכנה כל שהיא. חברת AIG הודיעה לציבור במהלך המיתון כי החברה מגבה את כל פוליסות הביטוח וכי אין לאף לקוח כל סיבה לחשש או דאגה, דבר שהסתבר כאמין. גם עבר כשבוצעה מעילה בחברת הראל, יצא המייסד ומנהל בהצהרה כי הכיסוי הכספי לא יבוא על חשבון המבוטחים וכי אין כל סיבה לחשש או דאגה, דבר שהסתבר כצעד אמיץ ויעיל שהגביר את האמינות. עם זאת אנו ממליצים ללקוחות בשנת 2009 עקב המיתון והאפשרויות הגבוהות בבחירת המבטח, לא להתפשר ולבחור במבטח שיציע לכם מחד מחיר נמוך ומשתלם ומאידך שירות מוכח, יעיל ובעל מוניטין ציבורי.
לפרטים נוספים על סוגי ביטוח רכב, אנא השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ונחזור אליכם מידית. |