|
משרד התחבורה ביטוח חובה
כמדינה אשר נפגעי תאונות הדרכים בה רב יותר ממספר הנופלים במלחמות ישראל כולן (ואנחנו עם רווי מלחמות בהיסטוריה כה קצרה), חל בה בניגוד לשאר המדינות חוק ביטוח חובה, והיא גם המדינה היחידה אשר אוכפת את החוק הזה באדיקות- מי שאינו מחזיק בביטוח חובה ברכבו- רישיונו ישלל והוא יקנס בסכום כסף לא קטן.
מהו דרישות משרד התחבורה לצורך עשיית הביטוח?
כל רכב הרשום במשרד התחבורה ופעיל (ואפילו אם הוא חונה- שכן אז הוא יכול להתדרדר במורד מדרון ולפגוע בסביבתו, או לחנות במקום בולט ומסכן את בטחון הסביבה). חייב בביטוח חובה. יש הגבלה על טווח מחירי הביטוח על- פי חוק, וניתן לחשבן במחשבון תעריפי ביטוח חובה הממשלתיים- אשר לאחר הזנת הפרמטרים המבוקשים הוא מתקבל. לדוגמה: נפח מנוע, כריות אויר, גיל ומין הנהג הצעיר ביותר המשתמש דרך- קבע ברכב, מספר התביעות בשלוש השנים האחרונות של המשתמשים הקבועים ברכב, ותק רשיון נהיגה ועוד הם נתונים שיכולים לשנות את סכום מחירי ביטוח חובה.
מדוע השתנו מחירי ביטוח רכב?
זה קרה בשנת 2001, כאשר משרד האוצר התכוון למנוע אפליה בין נהג המעורב יותר בתאונות וכזה שלא מעורב כלל, ולפלח את שוק המבוטחים לפי פרמטרים קבועים- לפיהם כל חברת ביטוח תחליט מהם התעריפים אותם תגבה, כאשר מתבצע פיקוח על טווח מחירי ביטוח רכב מדי שנה, והמחירים משתנים לפי התאמתו לשוק .
למידע על משרד התחבורה ביטוח חובה, השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ונחזור אליכם מידית.
|
|