|
משרד התחבורה ביטוח חובה
כמדינה אשר נפגעי תאונות הדרכים בה רב יותר ממספר הנופלים במלחמות ישראל כולן (ואנחנו עם רווי מלחמות בהיסטוריה כה קצרה), חל בה בניגוד לשאר המדינות חוק ביטוח חובה, והיא גם המדינה היחידה אשר אוכפת את החוק הזה באדיקות- מי שאינו מחזיק בביטוח חובה ברכבו- רשיונו ישלל והוא יקנס בסכום כסף לא קטן.
מהו דרישות משרד התחבורה לצורך עשיית הביטוח?
כל רכב הרשום במשרד התחבורה ופעיל (ואפילו אם הוא חונה- שכן אז הוא יכול להתדרדר במורד מדרון ולפגוע בסביבתו, או לחנות במקום בולט ומסכן את בטחון הסביבה). חייב בביטוח חובה. יש הגבלה על טווח מחירי הביטוח על- פי חוק, וניתן לחשבן במחשבון תעריפי ביטוח חובה הממשלתיים- אשר לאחר הזנת הפרמטרים המבוקשים הוא מתקבל. לדוגמה: נפח מנוע, כריות אויר, גיל ומין הנהג הצעיר ביותר המשתמש דרך- קבע ברכב, מספר התביעות בשלוש השנים האחרונות של המשתמשים הקבועים ברכב, ותק רישיון נהיגה ועוד הם נתונים שיכולים לשנות את סכום מחירי ביטוח חובה.
מדוע השתנו מחירי ביטוח רכב?
חוק ביטוח חובה קיים משנת 1975, כאשר מחירי הביטוח היו אחידים לכל הנהגים מכל הותקים וגם לכאלו אשר בעברם שלילות רישיון ועבירות חמורות. המבוטחים היו קונים ביטוח חובה מחברה אחת ויחידה – "אבנר". זה קרה בשנת 2001, כאשר משרד האוצר התכוון למנוע אפליה בין נהג המעורב יותר בתאונות וכזה שלא מעורב כלל, ולפלח את שוק המבוטחים לפי פרמטרים קבועים- לפיהם כל חברת ביטוח תחליט מהם התעריפים אותם תגבה, כאשר מתבצע פיקוח על טווח מחירי ביטוח רכב מדי שנה, והמחירים משתנים לפי התאמתו לשוק . ומה לגבי העלאת ביטוח חובה לרוכבי רכב דו- גלגלי? חשוב לציין, כי משרד התחבורה חייב להנהיג סנקציות אלו ואחרות עבור אלו שברמת סיכון גבוהה יותר (כמו שכל עבירה לנהג חדש נחשבת לחמורה ומוענשת בהתאם)- והדרך הטובה ביותר לכך היא (מה לעשות) "דרך הכיס".
למידע על משרד התחבורה ביטוח חובה, השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ונחזור אליכם מידית. |
|