|
תמחור לפי ניתוח אוסף משתני נהיגה
ניתוח אוסף משתני נהיגה ( או בשמם המקוצר – נאמ"ן) הוא שיטת תמחור אשר פשתה כבר בחמש מחברות הביטוח, ומציעה למבוטחיהן ביטוח אשר תלוי באופי הנהיגה וברמת הסיכון של משתני הנהיגה. השיטה הזו מיושמת כיום כבר בציי משאיות המונות אלפי משאיות, גופים מרכזיים נוספים כמו "אור ירוק" וצה"ל ועוד- וכולם משלמים את ביטוח רכב שלהם בשיטת "שלם כפי שתנהג". כל זאת הוא פרי פיתוח יזמות ישראלית, כאשר חוד החנית הוא שלוש חברות סטארט- אפ ישראליות האחראיות על פיתוח והפעלת התוכנה בעולם.
ה"קופסה השחורה" שברכב, או- מהו נאמ"ן?
הנתונים נלקטים באמצעות קופסה שחורה המותקנת ברכב, ובאמצעותה נאספים, נשמרים, משודרים ומנותחים משתני נהיגה רבים, כמו כמות נהיגה מצטברת, מהירויות נהיגה ואירועי נהיגה חריגים. המידע אשר התקבל מעובד ובאמצעות גישה מאובטחת דרך האינטרנט ניתן למצוא את כל אירועי הנהיגה בגישה ידידותית ומסבירה. בדרך זו, לנהגים יש מידע לגבי אופי הנהיגה ברכבם, ולפי כך גם את היכולת לשנות זאת. באופן דומה, ניתן לקבל SMS המדווח מיידית לבעל הרכב כאשר בוצעה נהיגה חריגה ברכב. לאחר ניתוח אוסף משתני נהיגה, ניתן לקבל "מדרג זהירות" של הרכב. באותה מידה נקבעת גם "מידת מסוכנות" של הרכב, וכיום רמה זו נבחנת על- פי נתונים שנלקטו מן הרכב בעבר- על פי "אישורי עבר ביטוחי" שמציג המבוטח, ומעידים על רמת דיוק בין הנתונים לכמות תביעות שהמבוטח הגיש או שלא הגיש המבוטח בעבר.
מהם היתרונות והחסרונות של שיטה זו?
ראשית, אינה מדויקת. דרושה תקופת הבשלה לטכנולוגיה עד שיתקבל תיקוף מלא של "מדרגי בטיחות". החיסרון השני הוא צנעת הפרט. בעידן כמו שלנו, כאשר מידע מסוגים רבים עלול להיות חשוף בצורה בלתי נשלטת לקהל הרחב, כך גם השימוש בשיטה, המשתף את חברת הביטוח והחברה המפעילה בפרטי הנהיגה שלהם. היתרונות- פחות תאונות דרכים תודות למודעות הנהגים ובעלי הרכב, וסביבה ירוקה יותר תוך שימוש מופחת ברכב.
למידע על תמחור לפי ניתוח אוסף משתני נהיגה, השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ונחזור אליכם מידית |
|