|
ביטוח חובה ממשלתי
ביטוח חובה נכנס לתוקפו כחוק בשנת 1970, ומאז – כל הרכבים שהיו בשימוש בוטחו ללא הבדלי דגם, צבע או סוג. המחיר היה אחיד לכל רכב- לא משנה מי הוא אותו נהג קבוע שנהג ברכב. היות ולכל אחד סגנון נהיגה שונה וגם היסטוריה תעבורתית שונה מרעהו, היו נהגים שהרויחו מכך (אלו שהיה להם תביעות ביטוח רבות מאחוריהם), על חשבונם של אלו שהפסידו מכך (ממש הפסידו, כנהגים זהירים, כספי הביטוח שימשו לכיסוי התביעות של ה"עבריינים"). ובשנות הראשונות למאה העשרים ואחת, זה השתנה.
כמה מילים על ביטוח חובה ממשלתי
ביטוח חובה נקבע על-פי רכב- כלומר, יתכן שלנהג אחד יהיו שני ביטוחי חובה אם הוא מחזיק בשני רכבים והוא נהג בהם. סכום הביטוח מותאם לפי סוג הרכב ונתוניו. לדוגמה: ביטוח רכב יוקרה בן שנת 2009 יעלה יותר מאשר רכב ממוצע בן שנת 99'. הנהגים הקבועים (וגם הארעיים) נכללים בתוך הביטוח הזה לפי בחירת המבטח, ולמי שאין ביטוח- אסור על- פי החוק לנהוג ברכב- הסנקציות על כך מרחיקות לכת וישנה אכיפה של הרשויות. האכיפה מתבצעת בעיקר בקרות נזק לרכב, וישנה תביעת ביטוח. ביטוח חובה ממשלתי נכנס לתוקפו אם יש פגיעה בגוף או בנפש למי מהנפגעים. ברגע שישנם נפגעים בגוף, אף המשטרה מתערבת- ויש חובה לדווח למשטרה על התאונה עוד לפני הפעלת הביטוח.
ביטוח חובה ממשלתי – כמה משלמים?
כדי למנוע מחברות ביטוח להציע ללקוחותיהן מחירי ביטוח מופקעים או בלתי הגיוניים, הועמד לשימוש הציבור מחשבון תעריפים של מחירי ביטוח חובה. ניתן למצוא אותו בין השאר גם באתרים הממשלתיים. המחשבון מראה על טווח מחירים ממוצע שמחושב על- פי נתונים יחודיים שמזין המבטח, ואין לחרוג ממנו. ניתן למצוא גם ממה מורכבים מחירי הביטוח רכב, וחשוב לבדוק זאת גם בעת חתימה על החוזה מול חברת הביטוח.
למידע על ביטוח חובה ממשלתי, השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ונחזור אליכם מידית
|
|