|
חוקים בנושא ביטוח רכב
ביטוח רכב מתחלק לשני נושאים- ביטוח נזקי גוף – שהוא ביטוח חובה ומעוגן בחוק, וביטוח רכוש – שהוא ביטוח מקיף, כלומר- משלים לענייני רכוש ברכב המבוטח או לענייני כל דבר אחר שנפגע כתוצאה מהרכב. הביטוח המקיף אינו חובה, אולם מומלץ ביותר לעשותו, שכן הוא משתלם לאחר מעשה. מאחורי כל זאת ישנם חוקים בנושא ביטוח רכב, שמעגנים את הביטוח בחוק מכל מיני כיוונים- בחתך הפיננסי, בחתך האחריות של חברות הביטוח כלפי המבוטחים ועוד.
חוקים בנושא ביטוח רכב
"חוק ביטוח חובה" נכנס לתוקף בשנת 1970, שמחייב כל בעל רכב ממונע לבטח את רכבו בביטוח המכסה את נזקי הגוף שיגרמו כתוצאה מתאונה. זהו הביטוח המינימלי בו חייבים להיות מבוטחים מרגע שהרכב שלכם, גם כשהוא חונה ללא שימוש ברחוב. עד לשנת 2003 שבה יושם "חוק ביטוח רכב", הייתה זו חברת "אבנר" שגבתה תעריפים אחידים לכל הנהגים בביטוח חובה ואף פיצתה בזמן הצורך את הפוגעים ואת הנפגעים, היות ו"חוק פיצוי לנפגעי תאונות דרכים" (פלת"ד) החל לפעול משנת 1975 וכוונתו הייתה שהנפגע יקבל פיצוי ללא קשר למי שאשם בקרות התאונה. זהו חוק שהשלים את החוק מ- 1970 ועד היום מעוגן בתוך "חוק ביטוח חובה". "חוק ביטוח רכב מנועי" קבע מ- 1997 שחברות ביטוח יכולות לפצוח למעשה בתחרות מחירים ולהשיל מעל כתפי חברת "אבנר" את הסמכות הבלעדית לבטח נהגים- עד לשנת 2003 בה חל "חוק ביטוח רכב", המבטל לגמרי את התעריפים האחידים.
לאן מועדות פנינו?
הכיוון החוקתי בתקופה האחרונה מושפע מהנגע הארור של תאונות הדרכים בארצנו הקטנטונת, בתקווה לשפר את תרבות הנהיגה על- ידי אכיפה בחוק. סביר להניח שאם היו פחות תאונות דרכים, מחירי הביטוח לא היו יקרים כל- כך. חוקים נוקשים, רגולציה אופטימלית ואכיפה מוגברת, יאפשרו לנו למזער את כמות תאונות הדרכים ועל ידי כך להוזיל את מחירי פוליסות הביטוח לרכב.
למידע על חוקים בנושא ביטוח רכב, השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ונחזור אליכם מידית |
|