|
אחוז השתתפות בירידת ערך
ראשית, נגדיר מהי "ירידת ערך": כאשר יש צורך בחלקי חילוף לרכב עקב תאונה למשל או כשעושים שינוי כלשהו בעיצוב המקורי של האוטו או חלקי המערכת שלו (וניתן לכלול בעניין זה את עבודות הצבע, שילדה, תא מטען, דפנות, גג, כנפיים ועוד) – הרי ששמאי מעריך בזמן תביעה מהביטוח את אחוז ירידת הערך הכללי לרכב. לכל חלק אשר נפגם או השתנה ממצבו המקורי יש אחוז קבוע מראש אשר מורד מערכו העכשיוי של הרכב. אחוז ההשתתפות בירידת ערך הרכב הסטנדרטי הוא 1.5% כלומר- 1.5% הוא החלק אשר לא מוחזר למבוטח מתוך אחוזי ירידת הערך הכללי לרכב.
מתי משתנה אחוז ההשתתפות בירידת ערך הרכב?
כאשר אחוז ההשתתפות בירידת הרכב אינו סטנדרטי – כלומר 1.5%, זה נובע בדרך כלל משינוי שנקבע מראש מול הביטוח (לפני המקרה), כשחברת הביטוח מציעה לאדם מן השורה אשר אינו מתמצא במידה רבה בענייני הביטוח מחיר ביטוח רכב נמוך יותר, הרי יש "קאטש" איפה שהוא. ובכן, במקרה שמחיר הביטוח נמוך, חשוב לבדוק מהו אחוז ההשתתפות בירידת ערך הרכב זנקבע. ככל שיהיה גדול יותר- כך הלקוח יאלץ "לוותר" על סכום כסף גדול יותר במקרה של תביעת הביטוח. לפי חברות הביטוח רכב, ניתן לשנות את החתימה על אחוז השתתפות בירידת ערך שונה מהסטנדרטי בדף נספח לחוזה בתוך שלושים ימים מקבלת הביטוח.
מה עוד עלול להשפיע על ירידת הערך של הרכב?
כמובן שערך הרכב יורד גם עקב בלאי. הבלאי עלול להגרם גם עקב עבודה לקויה של מוסך, וכאן ישנה תורה שלמה. שמאי (וכאן ניתן להביא שמאי חיצוני לחברת הביטוח) כולל את ירידת הערך עקב תיקון לקוי של מוסך, כלומר אי- השבת הרכב לאחר תאונה למצבו הקודם, ובכך אחוז ירידת הערך הריאלי גדול יותר. במידה ושמאי הביטוח העריך זאת אחרת, ניתן להגיש תביעה נוספת לחברת הביטוח (יש להתייעץ לפני כן) על הפערים בין הנחות השמאים, בתקווה שגרסת התובע תועדף.
לקבלת מידע על אחוז השתתפות בירידת ערך, השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ומיטב חברות הביטוח יחזרו אליכם מיידית. |
|