|
ביטוח חובה השתתפות עצמית
בשלהי חודש יולי 2007, פורסם משרד המשפטים הצעה לתיקון פקודת רכב מנועי, ובהצעה זו נכללת האפשרות לקבוע את ערך ההשתתפות העצמית בביטוח חובה. מטרות התיקון היו עידוד לנהיגה זהירה, הפחתת תעריפי הביטוח והקטנת היקף התביעות בענף. קביעת ההשתתפות העצמית אינה מקנה למבוטח סכום ההשתתפות מהנתבע אף אם הוא עצמו זה שנפגע באשמת אחר, וזאת על- פי סעיף 8 לחוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים. ההשתתפות העצמית מוגבלת לפיצויים בשל נזקי כאב, סבל, ואבדן השתכרות בפועל.
חברות ביטוח רכב מציעות ערכי השתתפות עצמית שונים
השתתפות עצמית מבטאת את גובה ההוצאה המקסימלית בזמן שהמבוטח נתבע להשיב פיצויים, בנוסף לסכום הפיצוי אשר חברת הביטוח משלמת בעדו. ישנה האפשרות להפחית את ערכו הכולל של הביטוח אל מול ערך גבוה יותר של השתתפות עצמית בזמן תאונה. חברות הביטוח אמורות להציע לכל פונה ולקוח במקביל לתוכנית ביטוח המוצעת לפניהם גם הצעת ביטוח חובה ללא השתתפות עצמית, ואז ברירת ההשתתפות העצמית מופקדת מראש בידי המבוטח. מנהל ההסדר יקבע את ההנחה בפרמיה, בהתאם להוראות המפקח על הביטוח שמתפרסמות מעת לעת, והמבטח יקבע את ההנחה על הפרמיה בהתאם לניתוחים אקטואריים שיערוך ויציג למפקח על הביטוח שבמשרד האוצר.
השתתפות עצמית – חלק הארי שמייקר את הביטוח
ישנם מבוטחים רבים שהחליטו להפחית את דמי ההשתתפות העצמית שבביטוח רכב כדי להוציא דמי ביטוח שוטפים זולים יותר, אולם הנחה זו מתבטאת בזמן שיש צורך לשלם דמי השתתפות עצמית גבוהים יותר בתביעת ביטוח חובה. הצעה לתיקון פקודת רכב מנועי בעצם מאפשרת לרוכשי הביטוח ליהנות משליטה בגובה התשלום ובנטילת שליטה ותמרון על תמורות הביטוח עליו הוא משלם. האוכלוסיה אשר נהנתה מהצעה זו היא אוכלוסית האופנוענים, אשר שילמו ממילא מחיר יקר בביטוח חובה וניתנה להם הזדמנות להפחית אותו.
לקבלת מידע על ביטוח חובה השתתפות עצמית, השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ומיטב חברות הביטוח יחזרו אליכם מיידית. |
|