|
חוקי ביטוח רכב
היות ושיטת הביטוח בישראל בשל פגיעות גוף מבוססות על העקרון של "היעדר אשם", השיטה מטילה בפועל על הנפגע את האחריות הביטוחית לנזקיו ולא על הפוגע. באופן זה מחיר הביטוח היה אמור להיות מוזל הרבה יותר ממה שהוא כיום. אולם מאז ומעולם הולכי רגל ורוכבי אופניים (ובכלל זה נכללות אופניים חשמליות ושאר רכבים דומים) לא נדרשו לביטוח חובה באשר הם בסביבת רכבים, ולפני שנת 1970 כשפקודת רכב מנועי נכנסה לתוקפה, כל אדם היה לנפשו ושילם מכיסו על פגיעותיו.
חוקי ביטוח רכב
בשנת 1970 נכנסה לתוקפה פקודת רכב מנועי, שאומרת כי על הנהג או על בעל הרכב להחזיק ביטוח חובה בתוקף. יותר מאוחר בשנת 1975 הצטרף אל חוק זה חוק פיצויים לנפגעי תאונת דרכים מוסדר עניין הפיצויים שבו לא רק מי שמבטח את עצמו זכאי להחזרי ביטוח עבור הפגיעה הגופנית שספג, אלא גם שאר הנפגעים ממנו- וגם אלו שאין בידם תעודת ביטוח כל שהיא. חברת אבנר הייתה אחראית לגביית תשלום ביטוח חובה מכל בעל רכב במחיר אחיד, אולם בשנת 2001 כשהרפורמה שמחירי הביטוח נכנסה לתוקף, כל נהג ורכבו נבדקו לגופם ומחיר הביטוח נקבע על- ידי נתוני רכב ונהג. לשיטה ישנן שתי מטרות- האחת היא שנהג שאין לו הרשעות או תאונות בעברו ישלם פחות לעומת ההיפך, וגם להרתיע את הנהגים מלעשות תאונות- משום שחידוש הביטוח יעלה ביוקר בפעם הבאה.
תיקוף החוקים
כשם כל חוק שחוקק במדינת ישראל, התוקף קיים אך ורק בין גבולות ישראל, כלומר- לא מעבר לגבולות המדינה, לא בשטחי הרשות הפלשתינית ומעבר לקו הירוק. מצד שני, ידוע כי ישנם אזרחי המדינה אשר גרים מעבר לקו הירוק- אלו משלמים תוספת סיכון בביטוח הרכב שלהם.
לפרטים נוספים על חוקי ביטוח רכב, אנא השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ונחזור אליכם מידית. |
|