|
לאיזה חברת ביטוח מס' התלונות הנמוך ביותר על החזרת תשלומי ביטוח רכב?
מבין חברות הרכב, העסקים לא מתנהלים באמת כמו "שעון שוויצרי" ותשלומים לא משולמים או שאינם משולמים בזמן למבוטחים אשר השקיעו את מיטב כספם כדי לזכות בגב החזק של אותה חברת ביטוח. בכל שנה, לשכת סוכני הביטוח עושים שירות עבור הקהילה ומדרגים חברות שאינן משלמות נזק ביטוחי. הן משתמשות במדרג תביעות הרכב צד ג' שנערך על ידי הלשכה המשפטית של לשכת סוכני הביטוח. החישוב נעשה ביחס לתלונות שנתקבלו באותה לשכה משפטית לאותה חברת ביטוח וביחס לגודלה בתוך ענף הרכב.
מיהן אותן חברות שאינן משלמות נזק ביטוחי?
בכל שנה המדרג נערך מחדש, וגם השנה יצא מדרג מסוג זה. המדרג מחלק את החברות לסדר גודל של חברת ביטוח גדולה, בינונית וקטנה. בסדר גודל של חברות הביטוח רכב הגדולות – אלו שמחזיקות נתח של יותר מעשרה אחוזים מעוגת שוק ביטוחי הרכב, נמצאת הפניקס עם שיעור התלונות הקטן ביותר (2.8%) ומראה מגמת שיפור משנת 2009 שבה הייתה במקום השלישי. הראל ומנורה במקומות השני והשלישי בהתאמה וחברת "כלל ביטוח" סוגרת את המדרג הזה עם הכי הרבה תלונות (17.4%). בקטגורית החברות הבינוניות (מחזיקות נתח של 5-8% משוק ביטוחי הרכב) לא נתקבלה אף תלונה אחת בחברת הביטוח "אליהו", לכן היא במקום הראשון. בקרב חברות הביטוח שמחזיקות פחות מ- 5%, "ביטוח חקלאי" ו"שירביט" מחזיקות את שיעורי התלונות הגבוהים ביותר, ו"הכשרה ביטוח רושמת את שיעורי התלונות הנמוכים ביותר.
מה טיב אותן תלונות?
התלונות ברובן מבוססות על פי עיכובים רבים שנובעים מטיפול ממושך בתביעות, מקיזוז שיטתי בגין "רשלנות תורמת" בעיקר בתאונה בצומת, ובגלל קיזוזים שונים שלהם אין הסבר מטעם חברת הביטוח. "כלל ביטוח" ו"הראל" היו חברות הביטוח אשר להן לא בלטו התלונות על קיזוז.
למידע על שיעורי התלונות בעבור תשלומי ביטוח רכב, השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר
|
|