|
עלות פוליסת הביטוח
ביטוח רכב חובה היה במשך הרבה מאוד שנים, מתומחר על ידי המדינה. באפריל 2001, פתחו את השוק לתחרות בין החברות, כלומר המחיר הפסיק להיות מחיר אחיד. אפשר לקבל מחיר שונה עבור מוצר שהוא אחיד לחלוטין, מחברות הביטוח. מה קרה מאז למחירים הריאליים בשוק בביטוח החובה לרכב? ירדו בשליש. מה קרה לרווחיות של החברות ? לכל הפחות לא נפגעה. הרווחיות לא נשחקת אבל רווח הצרכן השתפר.
המפקח קבע כי מכיוון שביטוח חובה הוא חובה אבל מצד שני יש תחרות, יש הגיון לתמחר מחיר דיפרנציאלי. המחיר הדיפרנציאלי לא יהיה כזה שמוציא החוצה חלק מהאנשים. לכן, קבעו שבעה פרמטרים שמותר לחברת הביטוח להשתמש בהם, כאשר קובעים את מחיר פוליסת ביטוח חובה לרכב , והפרמטרים הם:
- נפח המנוע של הרכב
- גיל הנהג הצעיר ביותר שנוהג באופן קבוע ברכב
- מין אותו נהג צעיר
- מספר התביעות שהיו לנהג ב-3 שנים האחרונות
- מספר שלילות הרישיון
- האם יש כריות אויר
- ותק הנהיגה של הנהג הצעיר ביותר
אלו פרמטרים שמותר אבל לא חובה להשתמש בהם.
בקיצוניות אחת – יש חברות שלא שואלות אף שאלה, או שאף תשובה לא משפיעה עליהם. המפורסמת בכך היא חברת אליהו שמוכרת את ביטוח החובה באותו מחיר לכל מבוטח שלו ולא שואלת שום שאלה.
בקיצוניות השנייה – קיימות חברות שמשתמשות בכל הפרמטרים על מנת לקבוע את מחיר הפוליסה. אלו החברות הישירות, שם אין את תיווך הסוכן שיש לו אינטרסים כאלו ואחרים לפעמים , אלא הם עובדים לפי גישה שהיא מוטת מחיר נכון.
המחיר גם מוכתב על ידי נוסחה שאומרת שיש מחיר סיכון, עליו לוקחים : אחוז לקרנית, עליו לוקחים כ-3.5-4% לטובת תשתית התחבורה בישראל (כלומר, מס), עליו לוקחים כ-16% הוצאות קבועות לטובת החברה. סך ההעמסות הן כ-22%.
למידע על עלויות ביטוח רכב, השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר
|
|