|
הגבלת גיל הנהגים בביטוח חובה
בעל הניסיון הוא בעל הכסף בכיס, במקרה הזה. ככל שהגיל צריך יותר, נהג יאלץ לשלם יותר כסף לחברת הביטוח רכב, זאת משום שהניסיון שלו על הכביש מועט והסיכון להתרחשות תאונה כל שהיא הוא גדול, מייקרים מראש את הביטוח. מדובר בכל סוגי הביטוח – ביטוח חובה, ביטוח מקיף וביטוח צד ג', אולם כשזה מגיע למקרה אמיתי שבו תובעים את הביטוח, רק אז מתחילים להיות מודעים לטיב הביטוח שבידכם, לאחר שרכשתם אותו (אולי) בזול יחסית ולמה הוא היה מוזל.
מדוע ישנה הגבלת גיל הנהגים בביטוח חובה?
הגבלת הגיל חלה משום שהסטטיסטיקות מראות כי כל קבוצת גילאים בת עשור (20-30, 30-40 וכדומה) תובעת פחות ופחות את הביטוח (ולא משנה מאיזו סיבה), לכן ההצעות תהיינה זולות – גם בכדי לקלוט יותר מבוטחים וגם משום שאין צורך בכיסוי מיוחד כמו שיש לזה של נהג צעיר או חדש. הגבלת הגיל יכולה להיות מגיל 24, מגיל 30 וכן הלאה. המשמעות – נהג אשר לא עמד בתנאי הגיל על פי אותה פוליסה, לא יקבל פיצוי מהביטוח.
מיהו נהג קבוע ומיהו ארעי?
נהג קבוע יכול להיות כל מי שמשתמש ברכב באופן שיטתי. יכול להיות יום- יום, יכול להיות פעם בשבוע או פעם בחודש, וידוע מראש כי יש סיכוי לשימוש ברכב. נהג ארעי הינו כל מי שנוהג ברשותו של בעל הרכב באופן חד פעמי. איש שירות, דייל חניה ועוד.
תכסיס ישן שעדיין עובד...
אחד התכסיסים של חברת הביטוח הוא להשית את הביטוח על אחד ההורים שיש לו עבר ביטוחי וגם הנחה מפאת הגיל, ולא לכלול את אחד הילדים שהוא בן 21 נניח כנהג קבוע. מה שיקרה כשאותו בן 21 שנוהג פעם בחודש ברכב או בסופי שבוע יהיה מעורב חס וחלילה בתאונה, לא יקבל את הפיצויים מחברת הביטוח. ניתן לנסות להתגבר על כך בעזרת מסמך המאשרר כי חברת הביטוח לוקחת אחריות עליו על אף שתנאי הביטוח הוכתבו לגיל מבוגר יותר. היות והסיכוי שזה יקרה כמעט אפסי והוא קיים רק מפני שאיש מכירות מטעם החברה הציע, רצוי להסתייע בעורך דין.
לפרטים נוספים על הגבלת גיל הנהגים בביטוח חובה, השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר ונחזור אליכם מידית |
|